PORADNIK - IMPORT Z CHIN

Poradnik - jak importować z Chin

import z Chin: co imporotwać, jak bezpiecznie importować

<<< powrót do spisu tematów

 

"Po co mi pośrednik w imporcie z Chin?"

Kategoria: import z Chin dla początkujących

 

Na pewno wiele osób, firm zastanawia się: "Po co mi pośrednik w imporcie z Chin?". Owszem, pośrednik często zbyt wiele zarabia, niewiele pomaga, patrzy po prostu na swoje zyski. Dlatego firma JCC International Trade nie jest pośrednikiem, ale jest Państwa partnerem w imporcie z Chin. Znamy pośredników, którzy pomagają w imporcie, ale jednocześnie naliczają koszty swojej obsługi rzędu 10%-30%, my wiemy, że wówczas w wielu przypadkach import staje się nieopłacalny.

Nasze wynagrodzenia są niższe, a pomoc w imporcie i transporcie dotyczy wszystkich aspektów. Nasi klienci są pod stałą opieką - informujemy ich o ryzyku, zmianach, podejrzanych ofertach; sugerujemy, jak połączyć towary od kilku dostawców; pomagamy w przygotowaniu prawidłowych dokumentów; staramy się zorganizować szybki transport w rozsądnej cenie; wyszukujemy bezpłatnie nowych i alternatywnych dostawców; monitorujemy wszystkie etapy importu; kontrolujemy towary przed wysyłką z Chin.

W sytuacji takiej, jak pandemia, kiedy wzrósł kurs dolara, a transport lotniczy podrożał trzykrotnie - my rozliczaliśmy się z naszymi klientami według niższego kursu dolara. Nie jesteśmy zachłanni, nie jesteśmy nastawieni na szybki zysk, ale zależy nam na owocnej, szczerej i stałej współpracy.

Rozumiemy też firmy i osoby, które decyduję się importować samodzielnie. Niestety różnie się to kończy. Poniżej kilka praktycznych przykładów dotyczących osób, które kontaktowały się z nami już po fakcie, w momencie, kiedy pojawiły się problemy:

  • Firma wpłaciła depozyt, zgodnie z obietnicą dostawcy w Chinach zamówiona maszyna posiada certyfikat CE. Po 6 tygodniach okazuje się, że maszyna nie ma jednak certyfikatu CE i nie spełnia norm. Depozyt wpłacony, a strona chińska oczywiście nie planuje zwrócić pieniędzy
  • Kontener wpłynął do portu w Hamburgu, brakuje właściwych dokumentów do odprawy celnej. Firma w Polsce straciła na to kilka dni, a w Hamburgu już naliczane są opłaty za późny odbiór i zwrot kontenera.
  • Firma zleciła transport stronie chińskiej. Oni wysłali drogą morską 3 m3 towaru w cenie 400 USD. W Polsce okazuje się, że agent, który rozformował kontener naliczył kolejne opłaty "LCL service" w kwocie 600 USD. Tym sposobem transport 3 m3 kosztował tyle, co transport kontenera 20" (28 m3). Niestety, ale są to częste praktyki, ukrywanie opłat i dodatkowy zysk dla spedytora w Polsce i partnera w Chinach. Nie jest to uczciwe postępowanie, ale tak niestety kończy się wybór przypadkowego agenta w transporcie z Chin.
  • Osoba z Polski wpłaciła całą kwotę za towar, który był produkowany przez ponad 2 miesiące. Jak się okazuje był to tylko pośrednik, który zleca produkcję komuś innemu w Kraju Środka - niczego nie dopilnował, niczym się nie przejmował. Kontakt był utrudniony.
  • Często polskie firmy lub osoby prywatne wyszukują wyjątkowo atrakcyjne oferty. Niestety często wpłacają pieniądze na prywatne konta, wykonują wpłaty PayPal i trafiają na oszustów. Nie wiedzą nawet, kto odpowiada za ich zamówienie. Są to często nieistniejące firmy (wymyślone nazwy, marki), które podają fikcyjne adresy, najczęściej numer telefonu komórkowego lub numer stacjonarny, który milczy lub jest gdzieś przekierowany.
  • Firma z Polski zleciła transport kontenera znanemu armatorowi. Okazało się, że towar czekał ponad 4 tygodnie, bo biura pośredniczące nie mogły wyjaśnić kwestii braku licencji eksportowej i kosztów związanych z opłatami EXW. Ktoś nie dopilnował szczegółów zlecenia i towar długo czekał na odbiór w Chinach.
  • Pewna pani zdecydowała się na import odzieży, ale kiedy zagłębiła się w szczegóły związane z wymaganą dokumentacją, metodami transportu, warunkami dostaw, oznaczeniami na metkach itd. uznała, że ją to przerasta. Nie chciała też ponosić ryzyka związanego z odprawą celną, jeśli będzie brakowało dokumentów lub okaże się, że są zastrzeżenia, co do towaru i oznaczeń na metkach.
  • Bardzo często zdarza się, że dopływają ładunki z towarem, który wymaga CE, a klienci w ogóle o tym nie wiedzą.
  • Niektóre firmy nie dopełniają też drobnych formalności związanych z importem, co skutkuje odroczeniem odpraw celnych, a to wiąże się też z opłatami za postój kontenera lub magazynowanie towaru.

Wielu błędów, pomyłek można uniknąć. Zajmujemy się importem z Chin od 2004 roku. Jesteśmy jedną z trzech firm, które wtedy pomagały w imporcie i transporcie z Kraju Środku. Mamy do czynienia z różnymi, często nietypowymi towarami jak np. jelita wieprzowe i baranie, piece hutnicze, kabiny lakiernicze, linie produkcyjne do rur, produkty chemiczne, podnośniki samochodowe, mini-koparki, kombajny zbożowe, włókniny i wiele innych.

Korzystając z naszych usług tak naprawdę oszczędzacie Państwo czas i pieniądze, które zapłacilibyście za błędy i problemy związane z importem i odprawą celną towarów. Warto o tym pomyśleć przed zapłatą depozytu do Chin. Polegając na naszym doświadczeniu, naszej wiedzy, naszych kontaktach w Chinach możecie Państwo bezpiecznie importować z Kraju Środka.

 

import z Chin

 

COPYRIGHT © JCC INTERNATIONAL TRADE
KOPIOWANIE, PRZEPISYWANIE, CYTOWANIE, PUBLIKOWANIE CAŁOŚCI LUB FRAGMENTU TEKSTU BEZ ZGODY FIRMY JCC INTERANTIONAL TRADE JEST ZABRONIONE!!!

 

<<< powrót do spisu tematów

Import z Chin, transport z Chin, kontrole jakości w Chinach.

Skontaktuj się z nami!

Import z Chin - kontakt z JCC Int. Trade:

Polska - tel. kom. 730 415 911 email: import@jccint.com / tel. kom. 609 044 394 email: polska@jccint.com    ∴  Chiny - tel. kom. +86 13725505676, email: chiny@jccint.pl