Kategoria: co importować z Chin
Wiele osób zastanawia się, jak zainwestować pieniądze, jak rozpocząć import z Chin. Zawsze podkreślam, że nie ma idealnej recepty, bo należy rozważyć wiele czynników. Poradniki, w których autor twierdzi, że dzięki jego książce zarobimy 200 tysięcy złotych są pisane dla naiwnych, bo po co autor miałby się dzielić receptą na dobre zyski? Czy ktoś zarabiający takie kwoty na imporcie z Chin chciałby oddawać rynek innym, podawać im wskazówki jak i co importować z największym zyskiem? Czy miałby czas na pisanie takich poradników?
Do tematu importu z Chin trzeba podchodzić ostrożnie i należy rozważyć wiele aspektów: kwotę inwestycji, koszty transportu, sposób pakowania i przechowywania towaru, możliwości zbytu, aktualne kursy walut itd. Tych czynników jest bardzo wiele. Zdarzyło nam się, że po prostu komuś odradzaliśmy import danego towaru, nie jesteśmy firmą, która za wszelką cenę stawia na zysk i nawet jeśli ktoś ma stracić pieniądze my chcemy na tym zarobić. Zawsze podkreślamy, że firma JCC Int. Trade jest partnerem w imporcie z Chin i jeśli w naszej ocenie coś jest ryzykowne lub import nie ma sensu przy aktualnych kursach walut lub ze względu na koszt transportu - wtedy rezygnujemy z dalszej współpracy, nic na siłę.
Od 2004 roku mieliśmy do czynienia z importem różnych części i akcesoriów samochodowych dla różnych marek. W naszej ocenie wiele produktów ma stosunkowo niskie ceny w Chinach, co zapewnia dobrą opłacalność importu. Główną przeszkodą są zastrzeżone i opatentowane produkty takie jak loga (znaczki), specyficzne części, nowoczesne rozwiązania. Jeśli chodzi o typowe, zwykłe części, zamienniki nie ma tu ograniczeń dotyczących importu z Chin. Zdarzyło nam się nawet zapytanie o poduszki powietrzne, ale to są właśnie te elementy, z którymi lepiej nie eksperymentować. Po pierwsze dotyczą bezpieczeństwa i zamienniki nie posiadają odpowiednich badań, nie spełniają norm. Po drugie dostawcy takich produktów w Chinach oferują po prostu tanie podróbki, bez licencji firm motoryzacyjnych, istnieje też możliwość oszustwa.
Wiele osób podejmuje temat importu opon z Chin. Z doświadczenia wiemy, że to trudny temat, a dobrych dostawców opon można policzyć na palcach jednej ręki. Ogromna większość oferuje opony o słabych parametrach, wadliwe, podatne na uszkodzenia, nietrwałe.
Lepszą propozycją jest import części mechanicznych, elementów metalowych, gumowych, akcesoriów typu lusterka, wycieraczki, zamienniki, czujniki. Mechaniczne części nie wymagają dodatkowych certyfikatów CE, więc znalezienie dostawcy jest już łatwiejsze. Akcesoria elektroniczne typu radia, kamery, czujniki i kamery cofania, lampy, wszystko to co jest związane z bezpieczeństwem, elektroniką wymaga certyfikatu CE, a także w niektórych przypadkach Rohs.
Import części samochodowych w dużym stopniu jest kontrolowany przez określone marki i dystrybutorów, dealerów. Teoretycznie ogromna większość tych części pochodzi właśnie z Chin, ale są dystrybuowane przez określone łańcuchy sprzedaży powiązane z hurtowniami i serwisami samochodowymi. W ten sposób do Polski trafiają części z Niemiec, Francji, Anglii - które mają już swoje marże. Niektórzy importerzy próbują na większą lub mniejszą skalę ominąć te sieci dystrybucji części, co może oczywiście nie podobać się przedstawicielom i serwisom danych marek. Wiele części ma swoje ustalone ceny, chociaż ich odpowiedniki w Chinach są często czterokrotnie tańsze. Problem polega na tym, że niektóre warsztaty samochodowe nie interesują się nawet tym, gdzie dane części zostały wyprodukowane i są przekonani, że pochodzą z solidnej, niemieckiej fabryki, co wyjaśnia ich wysoką cenę. Realia są jednak takie, że to import z Chin na dużą skalę i z dużymi zyskami. Nie jest tajemnicą, że koncerny samochodowe zarabiają nie tylko na sprzedaży aut, ale właśnie na serwisie, naprawach i częściach.
Porównując ceny chińskich dostawców z cenami oferowanymi na polskim rynku widzimy, że standardowy zysk na częściach samochodowych wynosi zwykle 20-50%, a zdarza się, że 100-200%. Oczywiście zamawiając te części z Chin musimy zainwestować większą kwotę (chyba, że planujemy import jakiś małych elementów typu czujniki), a także zająć się całym procesem importu i transportu, który trwa 40-60 dni.
Oczywiście pomagamy w wyszukaniu różnych części i akcesoriów motoryzacyjnych (motocyklowych) w Chinach i śmiało zapraszamy do współpracy.
COPYRIGHT © JCC INTERNATIONAL TRADE
KOPIOWANIE, PRZEPISYWANIE, CYTOWANIE, PUBLIKOWANIE CAŁOŚCI LUB FRAGMENTU TEKSTU
BEZ ZGODY FIRMY JCC INTERANTIONAL TRADE JEST ZABRONIONE!!!
<<< powrót do spisu tematów
Polska - tel. kom. 730 415 911 email: import@jccint.com / tel. kom. 609 044 394 email: polska@jccint.com ∴ Chiny - tel. kom. +86 13725505676, email: chiny@jccint.pl