PORADNIK - IMPORT Z CHIN

Poradnik - jak importować z Chin

import z Chin: co imporotwać, jak bezpiecznie importować

<<< powrót do spisu tematów

 

Transport z Chin, przelicznik transportu kontenerowego

Kategoria: pliki do pobrania

 

Pobierz plik: kalkulator cbm na towary z Chin

Przygotowaliśmy plik w formacie Excela do kalkulacji opłacalności transportu kontenerowego z Chin. Bardzo często dostawcy podają wymiary kartonu i ilości w kartonie, nawet na znanych portalach B2B można uzyskać z łatwością takie informacje. Zdarza się też, że chiński dostawca podaje całkowitą wagę i wymiar transportu. To wystarczy, aby korzystając z naszego formularza wyliczyć opłacalność importu z Chin. Nasz przelicznik uwzględnia kurs dolara, cło, koszty frachtu morskiego kontenera. Nie uwzględniliśmy tylko kosztów rozładunku kontenera i transportu drogowego, ale można te wartości wliczyć we frachcie morskim z Chin.

Dla kogo przeznaczony jest ten przelicznik? Przede wszystkim dla importerów, którzy na przykład kalkulują opłacalność towaru w zależności od ilości zamawianego towaru. Jak duża różnica jest pomiędzy kontenerem 20" a 40"HC? Można korzystać też częściowo z formularza i sprawdzać na przykład tylko wymiar całkowity ładunku drobnicowego w oparciu o wymiary poszczególnych kartonów. Można także robić symulacje cenowe w zależności od kursu walut i wahań kosztów frachtu morskiego.

Poniżej prezentujemy szczegółową instrukcję, jak wypełnić formularz i wyliczyć końcową cenę towaru:

  1. Pobierz i otwórz plik przelicznik_importchiny_pl.xls. Do otwarcia pliku potrzebne jest MS Office (arkusz kalkulacyjny Excel) lub darmowy program taki jak Open Office lub Libre Office.
  2. Nasz przelicznik składa się z dwóch arkuszy, które można wybrać w dolnej zakładce: 'Według kartonów' lub 'Według wymiaru'. Różnica polega tylko na tym, że w pierwszym arkuszu wpisujemy dokładne ilości, wymiary kartonów, a także ilości towaru w danym kartonie. W drugiej opcji wpisujemy po prostu całkowity wymiar ładunku i całkowitą ilość sztuk.
  3. Formularz został podzielony kolorystycznie, co ma wpłynąć na czytelność. W zielone pola wpisujemy wartości do obliczeń takie jak rozmiary kartonów, ilości towaru, kurs dolara, ceny frachtu kontenera - wszystkie zmiennie konieczne do wyliczenia.Niebieskie pola to opisy poszczególnych kolumn i wierszy, których nie edytujemy.Podobnie wyglądają dane na tle żółtego koloru, które podają wyliczone wymiary kartonu w m3 i sumy tych wymiarów.Najważniejsze dane, wyniki wyliczeń są zaprezentowane na pomarańczowo.
  4. Opisujemy teraz działanie arkuszu pierwszego, zgodnie z wymiarami kartonów. W TABELI 1.0 przygotowaliśmy 5 wierszy, na 5 różnych rodzajów kartonów. Nie oznacza to, że wyliczenie dotyczy tylko 5 kartonów w sumie. Chodzi o to, że dla jednego transportu możemy przeliczyć 5 wersji kartonów. Najczęściej dla jednego produktu występuje jeden karton, jednakowy rozmiar, zdarza się jednak, że jakieś części zamienne, większe elementy są spakowane inaczej. Przyjmijmy na początek 2 rodzaje kartonów o rozmiarach: 60x55x30cm i 58x40x20cm. Ilości kartonów wpisujemy odpowiednio 400 i 350, a ilość towaru w poszczególnych kartonach 120 i 100 sztuk. Całkowity wymiar ładunku wyniesie 55,84 m3, w sumie 83000 sztuk.
  5. TABELA 1.1 stanowi symulację załadunku poszczególnych kontenerów. Dowiemy się z niej, że aktualny ładunek zajmuje w zasadzie prawie 200% pojemności kontenera 20", czyli nie można go wysłać w takim kontenerze z Chin. Wiemy też, że gdybyśmy załadowali kontener 20" kartonami pierwszego rodzaju to zmieści się ich w sumie 283. Widzimy też poniżej, że kontener 40" jest idealny dla tego ładunku, bo towar zajmie 98% objętości. Oczywiście są to wyliczenia orientacyjne, dla zwykłych kartonów eksportowych. W przypadku dużych skrzyń, ciężkich ładunków, które nie można piętrować te wyliczenia będą niewłaściwe.
  6. W TABELI 2.0 wprowadzamy stawki za kontenery, aktualne stawki za kontenery znajdują się tutaj. Możemy podać stawkę do Hamburga lub do Gdyni dla kontenera 20", 40" i 40"HC lub dla jednego, który nas interesuje i najbardziej pasuje do tego ładunku. Opcjonalnie możemy wliczyć też koszty odprawy celnej, formalności i zwolnienie kontenera, w Hamburgu około 450 Euro, a w Gdyni około 800 PLN, oczywiście musimy te waluty przeliczyć na dolary amerykańskie USD, bo tak wyrażony jest fracht morski. Poniżej wpisujemy kurs dolara i cło wyrażone w procentach. Przykładowo wpisaliśmy kurs 3,70 PLN, a cło 2,70%. Wpisujemy następnie cenę jednostkową (może to być średnia cena, jeśli są to różne towary), formularz wyliczy całkowitą wartość zamówienia. Teraz wprowadziliśmy 0,50 USD x 83000 sztuk, czyli 41500 USD.
  7. TABELA 3.0 to najważniejsza część przelicznika, która prezentuje ostateczną cenę towaru w złotówkach za sztukę. Cena ta uwzględnia fracht morski (opcjonalnie koszty rozładunku), cło i kurs dolara. W tym przypadku cena dla kontenera 40" wynosi 2,005 PLN.
  8. Możemy teraz edytować wszystkie zmienne i przeanalizować cenę ostateczną zależnie od kursu dolara, ilości towaru, niższej lub wyższej stawki za fracht. W prosty sposób możemy sprawdzić, jak wyglądała opłacalność tego importu, gdy kurs dolara wynosił 3,20 PLN itp.

Mamy nadzieję, że nasz formularz ułatwi pracę wielu importerom, którzy często korzystając z kalkulatora liczą na różne sposoby opłacalność całego importu z Chin. W razie pytań lub niejasności prosimy o kontakt. Służymy też pomocą w określaniu dokładnych kosztów transportu.

 

import z Chin

 

COPYRIGHT © JCC INTERNATIONAL TRADE
KOPIOWANIE, PRZEPISYWANIE, CYTOWANIE, PUBLIKOWANIE CAŁOŚCI LUB FRAGMENTU TEKSTU BEZ ZGODY FIRMY JCC INTERANTIONAL TRADE JEST ZABRONIONE!!!

 

<<< powrót do spisu tematów

Import z Chin, transport z Chin, kontrole jakości w Chinach.

Skontaktuj się z nami!

Import z Chin - kontakt z JCC Int. Trade:

Polska - tel. kom. 730 415 911 email: import@jccint.com / tel. kom. 609 044 394 email: polska@jccint.com    ∴  Chiny - tel. kom. +86 13725505676, email: chiny@jccint.pl